2011. január 13., csütörtök

A varázslótanonc


Eredeti cím: The Sorcerer’s Apprentice
Kiadás éve: 2010
Rendező: Jon Turtletaub
Főszereplők: Jay Baruchel, Nicholas Cage, Teresa Palmer, Alfred Molina
IMDB: 6,3
Rotten Tomatoes: 43%

Na, ez volt az a film, amit nem akarództam megnézni, de aztán mégis megtettem. És hagy mondjam, hogy annyi kellemetlen csalódás (Perzsia hercege, Megaagy), végre egy kellemes is ért.
Persze nem tökéletes a film. Van benne baki rendesen, a ritmusa is lehetne jobb, és keveri a szezont a fazonnal, pontosabban a mágiát a fizikával. Rossz. Választás.
Viszont imádnivalók a karakterei, meg kell, hogy mondjam, egészen kezdem megkedvelni Jay Baruchelt, még ha az Így neveld a sárkányodban nem is tetszett annyira (pontosítok: szerintem Hablaty magyar szinkronja sokkal jobb, mint az eredeti, pedig én általában inkább azt szoktam pártolni. Amúgy meg süti/puszi jár annak, aki megsúgja, hogy ki kölcsönzi Hablatynak a hangját a magyar verzióban). Itt viszont minden ügyetlenségével és stréberségével együtt tündéri volt. Illetve ott van még Nicholas Cage is. Őszinte leszek, mikor először láttam róla képeket ebben a szerepben, nem értettem, hogy egy ilyen patinás színész, mint ő, hogy süllyedhet le olyan szintre, hogy egy ilyen rossz hobót játsszon. De neki összejött, mert lelket adott a figurának. Teresa Palmer pedig egyszerűen bűbájos – őmiatta még jobban várom már a Negyediket, nagyon kíváncsi leszek, hogy a szende kis Becky után hogy fogja hozni Hatos harcos formáját.
Nagy kedvenc volt még számomra Drake Stone figurája – haláli egy fazon, nagyon jól eltalálták. Mondjuk arra kíváncsi lettem volna, hogy mi lett vele, no meg a salemi kis boszival, miután Horvath elvette a varázserejüket.
Ó és igen, a varázslás! – igen érdekes elgondolás, bár tetszett. Attól a résztől eltekintve, amikor Balthazar nekiállt magyarázni, hogy hogyan gyorsítsa fel a részecskéket, hogy a papír meggyulladjon. Nem hiszem ugyanis, hogy neki ilyen időszámításunk után hétszázban Merlin neki így magyarázta volna.
És most kegyetlen leszek: Balthazar miért nem halt meg? Ezt most nem azért mondom, mert nem tetszett a karaktere, hanem mert szerintem egy drámaibb lett volna a hatás. Balthazar feláldozza magát Veronicáért. Dave-nek át kell venni a mestere helyét. Hm, nem is hangzik rosszul, nem gondoljátok? Igazából végig azt éreztem, hogy meg kell halnia, meg fog halni (komolyan, ezerháromszáz évesen én azért már szeretnék meghalni…), és volt egy pillanat, amikor úgy tűnt, igazam is lesz, de nem… ez egy ízig-vérig Disney-film.
Szóval, mindent egybevetve, nekem kifejezetten tetszett. Nem lett a kedvencem, de tetszett.

Nincsenek megjegyzések: